– KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW

Nie muszę chyba nikogo przekonywać, jak ważną sprawą w funkcjonowaniu każdej firmy, jest poziom kompetencji zatrudnionych w niej pracowników. Ten element bardzo często bowiem decyduje, czy klient przyjdzie do naszej firmy i złoży zamówienie, czy też wybierze konkurencję. Nic tak bowiem nie działa negatywnie na klienta, jak sposób jego obsługi. Chodzi tu nie tylko o uprzejmość i miłe podejście do niego, lecz również fakt fachowego zachęcenia klienta do tego, by jednak zatrzymał się na dłużej u nas. By tak się stało obsługujący klienta pracownicy muszą być kompetentni. Co zatem oznacza to ważne i magiczne określenie – KOMPETENCJA ?

Otóż kompetencja to połączenie wiedzy teoretycznej jaką posiada pracownik i umiejętności praktycznych, które to umiejętności pozwalają w sposób sprawny i skuteczny wykonywać obowiązki, jakie stawia pracodawca. Z definicji tej wynika, że każdy menadżer musi dbać o to, by jego pracownicy mieli odpowiednie wykształcenie oraz byli ciągle szkoleni nie tylko z zakresu umiejętności fachowych jakie obowiązują na stanowisku pracy, lecz również z umiejętności np. obsługi klienta, zachowania się w sytuacjach stresowych i podejmowania w nich szybkich decyzji.

Mam wrażenie, że w wielu firmach właśnie na tych elementach zarządzania oszczędza się najwięcej. Zarządzający niby chcieliby mieć kompetentnych pracowników, ale gdy trafia się jakieś szkolenie, to ze względów oszczędnościowych rezygnuje się z niego, uznając, że braki w umiejętnościach pracownicy nadrobią swoją elokwencją, doświadczenie i wyczuciem . Pamiętajmy o starej maksymie, rezygnując z kolejnych szkoleń dla naszych pracowników, że „ludzie, to największy skarb każdej firmy” .

zdjęcie: newsweek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *